Investigating the republican past in the historical downtown of Cuenca - Ecuador: an approach from urban archeology in the educational school of the Christian Brothers’ school
Abstract
This study is an urban archaeology investigation in the historical building called “Febres Cordero” or Escuela San José in the Twenty-First century. It is located in the historic center of Cuenca, Ecuador. The Christian Brothers occupied the building at the end of the Nineteen century and for much of the Twenty century. The methodology used included geophysical prospecting using ground-penetrating radar to detect underground anomalies. In addition, excavations were carried out to collect data and material evidence. The findings included channels, floors, and ceramics from both colonial and republican times. The results of this study provide valuable information about the history and evolution of the building and its surroundings. Moreover, it corresponds to an Andean colonial and republic city.
Antropología Cuadernos de Investigación opera bajo licencia Atribución-CompartirIgual 4.0 Internacional (CC BY-SA 4.0). Esta licencia permite copiar y redistribuir el material en cualquier medio y formato, adaptarlo, transformarlo y construir a partir del material para cualquier propósito (incluso comercial) siempre y cuando se atribuya la autoría de manera adecuada, es decir, dar el crédito apropiado de autoría, proveer un link para la licencia e indicar si se realizaron cambios del contenido. Se pueden consultar todos los detalles aquí
Los derechos de autoría son de propiedad exclusiva de los autores y autoras sin ninguna restricción de su propiedad intelectual. Los autores y autoras están en libertad de difundir su artículo en cualquier otro medio, repositorio institucional, en un libro o revista, siempre y cuando se anote que el artículo fue publicado por primera vez en la Revista Antropología Cuadernos de Investigación, número, año de publicación, sección y número de páginas. El artículo puede ser depositado en dichos repositorios en cualquiera de sus versiones, ya sea en la versión enviada, aceptada o publicada.